![]() | Jun.-Prof. Dr. Lukas, Sarah Junior-Professorin; Forschungszentrum für fachbezogene Lehr- und Lernprozesse (eh. Forschungszentrum für Sekundarbildung) Fakultät 1 - Pädagogische Psychologie ![]() Kirchplatz 2 88250 Weingarten ![]() OrcID: 0000-0003-4687-003 Forschungsschwerpunkte: Sprachenlernen, Schreibkompetenz, Lesekompetenz, Aufgabenwechsel, Handlungsplanung, Lernen in innovativen Lernumgebungen ![]() |
COVID19: Distance learning in times of crisis. Digital technologies and resources for learning under lockdown promoting homeschooling in chemistry education with augmented realityCOVID19: Distance learning in times of crisis. Digital technologies and resources for learning under lockdown promoting homeschooling in chemistry education with augmented reality | "Probst, C., Lukas, S. & Huwer, J. (2020). COVID19: Distance learning in times of crisis. Digital technologies and resources for learning under lockdown promoting homeschooling in chemistry education with augmented reality, Sevilla, Spain. | Vortrag Details |
Integrating media didactic competences in psychology courses of teacher educationIntegrating media didactic competences in psychology courses of teacher education | "Lukas, S., Max, A. & Weitzel, H. (2020). Integrating media didactic competences in psychology courses of teacher education, Lissabon . | Vortrag Details |
Sprachenlernen am Arbeitsplatz durch Mentoring. Manual zur Ausbildung von Sprachmentor*innen am Arbeitsplatz.Sprachenlernen am Arbeitsplatz durch Mentoring. Manual zur Ausbildung von Sprachmentor*innen am Arbeitsplatz. | "Klepser, R., Schneider, A., Dam, E., Eiberger, C. & Lukas, S. (2020). Sprachenlernen am Arbeitsplatz durch Mentoring. Manual zur Ausbildung von Sprachmentor*innen am Arbeitsplatz., Weingarten. | Sonstiges Details |
COVID19: Distance learing in times of crisis: Digital technologies and resources for learning under lockdown. Promoting homeschooling in Chemestry education with augmented realityProbst, C., Lukas, S. & Huwer, J. (2020). COVID19: Distance learing in times of crisis: Digital technologies and resources for learning under lockdown. Promoting homeschooling in Chemestry education with augmented reality, ICERI 2020 Proceedings (S.2023-2031). Online: iated. | Sammelband Details |
Entwicklung von Aufgaben zur Bewertung des TPACK bei BiologielehramtsstudierendenMax, A., Lukas, S. & Weitzel, H. (2020). Entwicklung von Aufgaben zur Bewertung des TPACK bei Biologielehramtsstudierenden, In: D. Krüger, A. Dittmer, J. Zabel, S. Nitz & M. Lindner (Hrsg.), Erkenntnisweg Biologiedidaktik (S.57-71) (Band 19). Halle: Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO. | Sammelband Details |
Integrating media didactic competences in psychology courses of teacher educationLukas, S., Max, A. L. & Weitzel, H. (2020). Integrating media didactic competences in psychology courses of teacher education, In: D. G. Sampson, D. Ifenthaler & P. Isaías (Hrsg.), CELDA 2020 Proceedings (S.326-330). Lissabon: iadis. | Sammelband Details |
Integration geflüchteter Lehrkräfte in die Lehrer* innenausbildung in Baden-Württemberg–das IGEL-ProgrammKansteiner, K.P. , Klepser, R., Lukas, S., Rheinwald, K. & Kaiser, T. (2020). Integration geflüchteter Lehrkräfte in die Lehrer* innenausbildung in Baden-Württemberg–das IGEL-Programm, In: G. Kremsner, M. Proyer & G. Biewer (Hrsg.), Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg (S.227-236). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. | Sammelband Details |
Integration of a Teaching-Learning Lab and a Pedagogical Makerspace into a Module for Media Education for STEAM Teacher StudentsMax, A. L., Schmoll, I., Uhl, P., Huwer, J., Müller, W., Lukas, S. & Weitzel, H. (2020). Integration of a Teaching-Learning Lab and a Pedagogical Makerspace into a Module for Media Education for STEAM Teacher Students, INTED2020 Proceedings (S.2050-2059). Valencia: iated. | Sammelband Details |
Effekte von Augmented Reality (AR) zur Visualisierung eines dynamischen Teilchenmodells – Virtuelle Modelle zum AnfassenProbst, C., Fetzer, D., Lukas, S. & Huwer, J. (2020). Effekte von Augmented Reality (AR) zur Visualisierung eines dynamischen Teilchenmodells – Virtuelle Modelle zum Anfassen, ChemKon, 27. | Artikel Details |
Integration of a teaching-learning lab and a pedagogical makerspace into a module for media education for STEAM teacher students.Max, A., Schmoll, I., Uhl, P., Huwer, J., Lukas, S., Mueller, W. & Weitzel, H. (2020). Integration of a teaching-learning lab and a pedagogical makerspace into a module for media education for STEAM teacher students., Proceedings of INTED 2020. | Artikel Details |