Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank
Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildDr. Rehm, Martin
Transfermanager; Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft

Icon Mail rehmm[at]ph-weingarten.de
OrcID: 0000-0002-9553-7008

Projekte
andere Einrichtung • Institut für Bildungsconsulting
Projekt-ID:109
abgeschlossen
01.01.18 bis 31.12.22 • Institut für Bildungsconsulting
Projekt aufrufen


Fakultät 1 • Erziehungswissenschaft
Projekt-ID:198
abgeschlossen
01.09.20 bis 31.08.22 • Countering Holocaust distortion on social media. Promoting the positive use of Internet social technologies for teaching and learning about the Holocaust
Projekt aufrufen


Publikationen
20202019201820172016201520142013201220102009200820062005

2016 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Visualizing online (social) learning processes - Designing a Dashboard to support reflection

Hayit, D., Hölterhof, T., Rehm, M., Carl, O. & Kerres, M. (2016). Visualizing online (social) learning processes - Designing a Dashboard to support reflection, In: M. Kravcik, A. Mikroyannidis, V. Pammer, M. Prilla & T. Ullmann (Hrsg.), Proceedings of the 6th Workshop on Awareness and Reflection in Technology Enhanced Learning (S.34-40). o.O.: o.V..
Sammelband
Details

2016 • Kategorie: Artikel in wiss. Zeitschrift

The Impact of Hierarchical Positions on the Type of Communication within Online Communities of Learning

Rehm, M., Mulder, R. H., Gijselaers, W. & Segers, M. (2016). The Impact of Hierarchical Positions on the Type of Communication within Online Communities of Learning, Computers in Human Behavior, 2016(58), 158-170.
Artikel
Details

2016 • Kategorie: Artikel in wiss. Zeitschrift

The invisible hand of informal (educational) communication!? Social capital considerations on Twitter conversations among teachers

Rehm, M. & Notten, A. (2016). The invisible hand of informal (educational) communication!? Social capital considerations on Twitter conversations among teachers, UNU-MERIT Working Paper, 2016(52).
Artikel
Details

2016 • Kategorie: Artikel in wiss. Zeitschrift

Twitter as an informal learning space for teachers!? The role of social capital in Twitter conversations among teachers

Rehm, M. & Notten, A. (2016). Twitter as an informal learning space for teachers!? The role of social capital in Twitter conversations among teachers, Teaching and Teacher Education, 2016(60), 215-223.
Artikel
Details
Stand: 03.06.2025; 07:05 Uhr