![]() | Prof. Dr. Müller, Wolfgang Prorektor für Forschung; Fakultät 2 - Mediendidaktik ![]() Kirchplatz 2 ![]() OrcID: 0000-0001-6474-3733 Forschungsschwerpunkte: Technologie-basiertes Lernen, Human-Computer Interaction, Game-based Learning, Gamification, Informationsvisualisierung, Visual Analytics, Wissensmanagement ![]() |
Improving students’ TPACK through learning labs: the implementation of iChemLab and STEAM MakerspaceImproving students’ TPACK through learning labs: the implementation of iChemLab and STEAM Makerspace | "Lukas, S., Müller, W., Huwer, J., Drüke-Noe, C.P. , Koppel, I., Rebholz, S., Stratmann, J., Theilmann, F. & Weitzel, H. (2019). Improving students’ TPACK through learning labs: the implementation of iChemLab and STEAM Makerspace, Palma de Mallorca, Spain. | Vortrag Details |
GameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Mediaâ€Based ApproachGameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Mediaâ€Based Approach | "Massler, U., Gantikow, A., Haake, S., Müller, W., Lopes, C. & Neofytou, C. (2019). GameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Mediaâ€Based Approach, University of Southern Denmark, Odense, Denmark. | Vortrag Details |
GameLet: Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based ApproachGameLet: Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based Approach | "Massler, U., Gantikow, A., Haake, S., Müller, W. & Lopes, C. (2019). GameLet: Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based Approach, European Conference on Games Based Learning, Reading. | Vortrag Details |
Leseflüssigkeitstraining mit Amazon AlexaLeseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa | "Durski, S., Frey, L., Schwarzbach, M., Ashimi, Y., Massler, U. & Müller, W. (2019). Leseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa, Humboldt University, Berlin, Germany. | Vortrag Details |
Improving students’ TPACK through learning labs: the implementation of iChemLab and STEAM MakerspaceLukas, S., Müller, W., Koppel, I., Huwer, J., Drüke-Noe, C.P. , Rebholz, S., Stratmann, J., Theilmann, F. & Weitzel, H. (2019). Improving students’ TPACK through learning labs: the implementation of iChemLab and STEAM Makerspace, EDULEARN19 Proceedings / Gómez Chova, Luis et al. (ed.).. Palma de Mallorca Spain: EDULEARN19 Proceedings / Gómez Chova, Luis et al. (ed.).. | Sammelband Details |
A Memorial Design Pattern Catalogue for Commemorative Digital CultureMüller, W., Haake, S. & Wolf, M. (2019). A Memorial Design Pattern Catalogue for Commemorative Digital Culture, In: H. Kremers (Hrsg.), Digital Cultural Heritage (S.15-37). Berlin / Heidelberg: Springer. | Sammelband Details |
Empowering Learners for Life in the Digital AgeMüller, W., Yiannoutsou, N., Otero, N., Neofytou, C., Miltiadous, M. & Hadzilacos, T. (2019). Empowering Learners for Life in the Digital Age, In: D. Passey, R. Bottino, C. Lewin & E. Sanchez (Hrsg.), Proc. IFIP TC 3 – Open Conference on Computers in Education (OCCE 2018) (S.112-121). Berlin / Heidelberg: Springer. | Sammelband Details |
GameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based ApproachMassler, U., Gantikow, A., Haake, S., Lopes, C., Müller, W. & Neofytou, C. (2019). GameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based Approach, Proc. 13th European Conference on Games Based Learning. Dänemark: k.A. | Sammelband Details |
Improving Students' TPACK Through Learning Labs: The Implementation Of iChemLab and STEAM MakerspaceLukas, S., Müller, W., Huwer, J., Stratmann, J., Drüke-Noe, C., Koppel, I., Rebholz, S., Theilmann, F. & Weitzel, H. (2019). Improving Students' TPACK Through Learning Labs: The Implementation Of iChemLab and STEAM Makerspace, Proc. 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULAERN) (S.6718-6726). Palma: IATED. | Sammelband Details |
Leseflüssigkeitstraining mit Amazon AlexaMüller, W., Durski, S., Frey, L., Schwarzbach, M., Ashimi, Y. & Massler, U. (2019). Leseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa, Proc. 17th Conference on Educational Technology (DeLFI & GMW). Berlin: k.A. | Sammelband Details |
Leseflüssigkeitstraining mit Amazon AlexaDurski, S., Frey, L., Schwarzbach, M., Ashimi, Y., Massler, U. & Müller, W. (2019). Leseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa, In: N. Pinkwart & J. Konert (Hrsg.), DELFI 2019 (S.271-276). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.. | Sammelband Details |
Verbesserung des TPACK von Biologielehramtsstudierenden durch die Arbeit im pädagogischen MakerspaceWeitzel, H., Müller, W., Max, A., Lukas, S., Huwer, J., Drüke-Noe, C., Koppel, I., Rebholz, S., Stratmann, J. & Theilmann, H. (2019). Verbesserung des TPACK von Biologielehramtsstudierenden durch die Arbeit im pädagogischen Makerspace, Internationale Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) und der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB im VBio). Wien: k.A.. | Sammelband Details |
Wissenschaftliche Weiterbildung als Living Lab für die Einführung innovativer digitaler Lernformate an HochschulenBravo Granström, M., Müller, W., Pallasch, J. & Schweizer, K. (2019). Wissenschaftliche Weiterbildung als Living Lab für die Einführung innovativer digitaler Lernformate an Hochschulen, DGWF-Jahrestagung. Ulm: DGWF. | Sammelband Details |