Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank
Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildProf. Dr. Müller, Wolfgang
Prorektor für Forschung; Fakultät 2 - Mediendidaktik
Icon fuer AdresseAnschrift:
Kirchplatz 2


Icon Mail muellerw[at]ph-weingarten.de
OrcID: 0000-0001-6474-3733

Forschungsschwerpunkte:
Technologie-basiertes Lernen, Human-Computer Interaction, Game-based Learning, Gamification, Informationsvisualisierung, Visual Analytics, Wissensmanagement

vCard erstellen und exportieren
Projekte
202520242023202120202019201820172016201320112007
Fakultät 2 • Mediendidaktik
Projekt-ID:334 • Ausrichtung: international
akt. laufend
01.05.25 bis 30.04.28 • TAME - Teacher Academy Maker Education
Projekt aufrufen
Projekt-ID:330 • Ausrichtung: national
akt. laufend
01.01.25 bis 31.12.27 • AI2School
Projekt aufrufen


Publikationen
202420232022202120202019201820172016201520142013201220112010200920082007200620052004200320022001200019991998199519941993

2006 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Enhancing the visualization process with principal component analysis to support the exploration of trends

Müller, W., Nocke, T. & Schumann, H. (2006). Enhancing the visualization process with principal component analysis to support the exploration of trends, APVIS (S.121-130). Tokyo: k.A.
Sammelband
Details

2006 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Proceedings of the IFIP WG 3.1, 3.3, and 3.5 Joint Conference Imagining the future for ICT and Education

Müller, W., Bescherer, C., Kortenkamp, U. & Spannagel, C. (2006). Proceedings of the IFIP WG 3.1, 3.3, and 3.5 Joint Conference Imagining the future for ICT and Education, Intelligent Computer-aided Assessment in Math Classrooms: State-of-the-Art and Perspectives. Alesund: k.A.
Sammelband
Details

2006 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Towards Accessible Authoring Tools for Interactive Storytelling

Müller, W., Spierling, U. & Weiß, S. A. (2006). Towards Accessible Authoring Tools for Interactive Storytelling, TIDSE (S.169-180). Darmstadt: k.A.
Sammelband
Details

2006 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Training soft skills with software. Fostering reflection in the training of speech-receptive action

Müller, W. & Mandl, H. (2006). Training soft skills with software. Fostering reflection in the training of speech-receptive action, In: D. Frey, H. Mandl & L. v. Rosenstiel (Hrsg.), Knowledge and Action (S.53-86). New York: Springer.
Sammelband
Details

2006 • Kategorie: Artikel in wiss. Zeitschrift

Towards Accessible Authoring Tools for Interactive Storytelling

Müller, W. & Spierling, U. (2006). Towards Accessible Authoring Tools for Interactive Storytelling, 3rd International Conference on Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment (TIDSE 2006), 1.
Artikel
Details
Stand: 01.06.2025; 11:14 Uhr