2010 [Vortrag]
Massler, U. (2010). Assessing Primary Students’ Learning in CLIL lessons, University of Harrogate.  [Vortrag]
Massler, U. (2010). Can you CLIL? Yes I can!, Pädagogische Hochschule Freiburg.  [Vortrag]
Massler, U. (2010). Chancen und Risiken der Implementierung von CLIL‐Modulen – die Perspektive von Lehrer/innen, Schüler/innen und Eltern, Universität Augsburg .  [Vortrag]
Massler, U. (2010). Principles and Examples for Assessing CLIL Learners in Primary Teaching, Universität Eichstätt.  [Vortrag]
Müller, W., Iurgel, I., Otero, N. & Massler, U. (2010). Teaching English as a Second Language Utilizing Authoring Tools for Interactive Digital Storytelling., University of Edinburg.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. (2010). Assessment in CLIL Learning, In: S. Yioannou-Georgiou & P. Pavlou (Hrsg.), Guidelines for CLIL Implementation in Primary and Pre‐primary Education (S.115-137). Zypern: Cyprus Pedagogical Institute .  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. & Storz, E. (2010). Aufgaben und Lehrerhandreichung zu bilingualem Kapitel, NRW Grundschulatlas, 4. Klasse. Berlin: Cornelsen .  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. & Yioannou-Georgiou, S. (2010). Best practice: How CLIL works?, In: P. Burmeister & U. Massler (Hrsg.), CLIL und Immersion: Fremdsprachlicher Sachfachunterricht in der Grundschule (S.61-75). Braunschweig: Westermann Verlag.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U., Yioannou-Georgiou, S. & Steiert, C. (2010). CLIL teaching: good practice, In: S. Yioannou-Georgiou & P. Pavlou (Hrsg.), Guidelines for CLIL Implementation in Primary and Pre‐primary Education (S.67-98). Zypern: Cyprus Pedagogical Institute .  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. & Steiert, C. (2010). Implementierung von CLIL‐Modulen – die Perspektive von Lehrenden, Kindern, Eltern, In: P. Burmeister & U. Massler (Hrsg.), CLIL und Immersion: Fremdsprachlicher Sachfachunterricht in der Grundschule (S.11-29). Braunschweig: Westermann Verlag.  [Beitrag in Sammelband]
Gerlich, L., Kersten, H., Kersten, K., Massler, U. & Wippermann, I. (2010). Intercultural Encounters in Bilingual Preschools, In: K. Kersten, A. Rohde, C. Schelletter & A. Steinlen (Hrsg.), Bilingual Preschools: Learning and Development (S.137-176) (Band 1). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. (2010). Intercultural Encounters in Bilingual Preschools (Results of the ELIAS Research Studies: A Summary), In: K. Kersten, A. Rohde, C. Schelletter & A. Steinlen (Hrsg.), Bilingual Preschools: Best Practices (S.56-65) (Band 2). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. (2010). Introduction to Intercultural Communicative Competence in Bilingual Preschools, In: K. Kersten, A. Rohde, C. Schelletter & A. Steinlen (Hrsg.), Bilingual Preschools: Best Practices (S.101-112) (Band 2). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. (2010). Schwierig aber machbar: Leistungsbewertung im CLIL‐Unterricht der Grundschule, In: P. Burmeister & U. Massler (Hrsg.), CLIL und Immersion: Fremdsprachlicher Sachfachunterricht in der Grundschule (S.131-142). Braunschweig: Westermann Verlag.  [Beitrag in Sammelband]
Müller, W., Iurgel, I., Otero, N. & Massler, U. (2010). Teaching English as a Second Language Utilizing Authoring Tools for Interactive Digital Storytelling , In: R. Aylett, M. Y. Lim, S. Louchart, P. Petta & M. Riedl (Hrsg.), Interactive Storytelling: Third Joint Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2010, Edinburgh, UK, November 1-3, 2010, Proceedings (S.222-227). Berlin/Heidelberg: Springer .  [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Massler, U. (2010). One Day in a British School. Cultural Studies im Englischunterricht, Praxis Grundschule, 2010(5), 21-27.  [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Massler, U. (2010). Roads in Britain - Roads in Germany , Take Off!, 2010(4), 43-45. 
|