2005 [Vortrag]
Massler, U. (2005). Enhancing Teaching Practice: Computer‐ Supported Analysis and Reflection of Video‐ taped lessons, IATEFL 2005, Cardiff, UK.  [Vortrag]
Massler, U. (2005). Literature and new media in the EFL Classroom, Berlin.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. & Grau, M. (2005). Computervermitteltes adressaten‐ und prozessorientiertes Schreiben: Reflektiertes Erfahrungslernen in der Fremdsprachenlehrerausbildung, In: B. Lehmann & E. Bloh (Hrsg.), Online‐Pädagogik: Referenzmodelle und Praxisbeispiele (S.210-219) (Band 3). Baltmannsweiler: Schneider.  [Beitrag in Sammelband]
Ploetzner, R., Massler, U. & Huppertz, P. (2005). Learning by collaborative analysis of digital video in distributed groups, Proceedings of the Second Joint Workshop on Cognition and Learning through Media- Communication for Advanced e-Learning (S.140-145). Tokyo: Japanese Society for Information and Systems in Education.  [Beitrag in Sammelband]
Huppertz, P., Massler, U. & Ploetzner, R. (2005). v-share - Video-based analysis and reflection of teaching experiences in virtual groups, Proceedings of the International Conference on Computer Support for Collaborative Learning (S.232-236). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.  [Beitrag in Sammelband]
Massler, U. (2005). v-share – Video-based Analysis and Reflection of Teaching Experiences in (Partly) Virtual Groups, Proceedings of the 39th IATEFL Conference. Cardiff: ePub .  [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Massler, U. (2005). Aufgaben zur Entwicklung interkultureller kommunikativer Kompetenz in medial vermittelten Begegnungssituationen, Englisch, 3, 1-11.  [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Massler, U. (2005). Charakteristika von Lernarrangements und Aufgaben für den Fremdsprachenerwerb in computergestützten Schreibprojekten, DAF Werkstatt, 1, 45-63.  [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Massler, U. (2005). Der Erwerb interkultureller kommunikativer Kompetenz in einem handlungs‐ und produktionsorientierten Literaturunterricht mit neuen Medien, DAF Werkstatt, 2, 33-51. 
|