Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank
Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildDr. Rehm, Martin
Transfermanager; Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft

Icon Mail rehmm[at]ph-weingarten.de
OrcID: 0000-0002-9553-7008

Projekte
andere Einrichtung • Institut für Bildungsconsulting
Projekt-ID:109
abgeschlossen
01.01.18 bis 31.12.22 • Institut für Bildungsconsulting
Projekt aufrufen


Fakultät 1 • Erziehungswissenschaft
Projekt-ID:198
abgeschlossen
01.09.20 bis 31.08.22 • Countering Holocaust distortion on social media. Promoting the positive use of Internet social technologies for teaching and learning about the Holocaust
Projekt aufrufen


Publikationen
20202019201820172016201520142013201220102009200820062005

2020 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

An Introduction of a Tale of Two Communities

Rehm, M., Fröhlich, D. & Rienties, B. C. (2020). An Introduction of a Tale of Two Communities, In: M. Rehm, D. Fröhlich & B. C. Rienties (Hrsg.), Mixed Methods Social Network Analysis: Theories and Methodologies in Learning and Education. Abingdon: Routledge.
Sammelband
Details

2020 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Power to the People?! Twitter Discussions on (Educational) Policy Processes

Rehm, M., Cornelissen, F., Notten, A., Daly, A. & Supovitz, J. (2020). Power to the People?! Twitter Discussions on (Educational) Policy Processes, In: M. Rehm, D. Fröhlich & B. C. Rienties (Hrsg.), Mixed Methods Social Network Analysis: Theories and Methodologies in Learning and Education (S.231-244). Abingdon: Routledge.
Sammelband
Details

2020 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

Reviewing Mixed Methods Approaches Using Social Network Analysis for Learning and Education

Rehm, M., Fröhlich, D. & Rienties, B. C. (2020). Reviewing Mixed Methods Approaches Using Social Network Analysis for Learning and Education, In: A. Peña-Ayala (Hrsg.), Educational Networking (S.43-75). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
Sammelband
Details

2020 • Kategorie: Beitrag in Sammelband

The Transferability of Hierarchical Positions into Communities of Learning – A Social Networking Perspective

Rehm, M., Gijselaers, W. & Segers , M. (2020). The Transferability of Hierarchical Positions into Communities of Learning – A Social Networking Perspective, In: K. Kansteiner, C. Stamann, . Buhren & P. Theurl (Hrsg.), Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen (S.159-178). Weinheim/Basel: Beltz Juventa.
Sammelband
Details

2020 • Kategorie: Artikel in wiss. Zeitschrift

Breastfeeding promotion on Twitter: A social network and content analysis approach

Moukarzel, S., Rehm, M. & Daly, A. (2020). Breastfeeding promotion on Twitter: A social network and content analysis approach, Maternal & Child Nutrition, 2020.
Artikel
Details

2020 • Kategorie: Artikel in wiss. Zeitschrift

Diffusing science through social networks: The case of breastfeeding communication on Twitter

Moukarzel, S., Rehm, M., del Fresno, M. & Daly, A. (2020). Diffusing science through social networks: The case of breastfeeding communication on Twitter, PLOS ONE, 2020.
Artikel
Details
Stand: 01.06.2025; 16:31 Uhr