Teachers’ enthusiasm and humor and its’ lagged relationships with students’ enjoyment and boredom - A latent trait-state-approachBieg, S., Dresel, M., Goetz Thomas, & Nett, U. (2022). Teachers’ enthusiasm and humor and its’ lagged relationships with students’ enjoyment and boredom - A latent trait-state-approach, Learning and Instruction, 2022(81), 1-12. | Artikel Details |
Geht mit Humor alles besser? Experimentelle Analyse der Effekte lerngegenstandsbezogenen LehrerhumorsBieg, S. & Dresel, M. (2021). Geht mit Humor alles besser? Experimentelle Analyse der Effekte lerngegenstandsbezogenen Lehrerhumors, In: C. Rubach & Lazarides Rebecca (Hrsg.), Emotionen in Schule und Unterricht. (S.128-149) (1. Auflage). Leverkusen: Barbara Budrich. | Sammelband Details |
Longitudinal Impact of Teacher Humor on Student Socio-Emotional CharacteristicsLongitudinal Impact of Teacher Humor on Student Socio-Emotional Characteristics | "Banaruee, H. & Bieg, S. (2025). Longitudinal Impact of Teacher Humor on Student Socio-Emotional Characteristics, Mannheim, GEBF. | Vortrag Details |
Effects of Teacher Humor on Perceived Instructional Quality: An Experimental ApproachEffects of Teacher Humor on Perceived Instructional Quality: An Experimental Approach | "Bieg, S. (2024). Effects of Teacher Humor on Perceived Instructional Quality: An Experimental Approach, Philadelphia, USA. | Vortrag Details |
Experiments on Teacher Humor: Are there causal effects on Instructional Quality and Students’ Emotions?Experiments on Teacher Humor: Are there causal effects on Instructional Quality and Students’ Emotions? | "Bieg, S. & Banaruee, H. (2024). Experiments on Teacher Humor: Are there causal effects on Instructional Quality and Students’ Emotions?, Wien, DGPs. | Vortrag Details |
• Bieg, S. (2023). Welche Art von Lehrerhumor ist für die Wahrnehmung eines qualitätvollen Unterrichts und das emotionale Wohlbefinden von Schüler:innen von Bedeutung?• Bieg, S. (2023). Welche Art von Lehrerhumor ist für die Wahrnehmung eines qualitätvollen Unterrichts und das emotionale Wohlbefinden von Schüler:innen von Bedeutung? | "Bieg, S. (2023). • Bieg, S. (2023). Welche Art von Lehrerhumor ist für die Wahrnehmung eines qualitätvollen Unterrichts und das emotionale Wohlbefinden von Schüler:innen von Bedeutung? , Kiel, PAEPS. | Vortrag Details |
Lehrerhumor auf dem Prüfstand: Ergebnisse einer experimentellen Studie im Geographieunterricht am GymnasiumLehrerhumor auf dem Prüfstand: Ergebnisse einer experimentellen Studie im Geographieunterricht am Gymnasium | "Bieg, S. & Glumann, N. (2023). Lehrerhumor auf dem Prüfstand: Ergebnisse einer experimentellen Studie im Geographieunterricht am Gymnasium, Kiel, PAEPS. | Vortrag Details |
Student-perceived teachers’ enthusiasm and humor and their lagged relationships with students’ enjoyment and boredom.Student-perceived teachers’ enthusiasm and humor and their lagged relationships with students’ enjoyment and boredom. | "Bieg, S. & Nett, U. (2021). Student-perceived teachers’ enthusiasm and humor and their lagged relationships with students’ enjoyment and boredom., Leuven Belgien. | Vortrag Details |